Adószámla intézése
Írta: mezo - Dátum: 2019. február 06. 09:00
Tisztelt Adózónk!

Kerekegyháza Város Önkormányzata az ASP Központ által biztosított Önkormányzati Hivatali Portál felület alkalmazásával lehetőséget biztosít az adózók számára, hogy elektronikus formában kérdezzék le adófolyószámlájukat az önkormányzathoz tartozó helyi adók tekintetében.
 

Teljes hír
Tisztelt Adózónk!

Kerekegyháza Város Önkormányzata az ASP Központ által biztosított Önkormányzati Hivatali Portál felület alkalmazásával lehetőséget biztosít az adózók számára, hogy elektronikus formában kérdezzék le adófolyószámlájukat az önkormányzathoz tartozó helyi adók tekintetében.

Regisztráció, a szolgáltatás igénybevétele
Az ASP központ ügyféloldali szolgáltatásait az állampolgárok a Portálon keresztül vehetik igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk, hogy KEREKEGYHÁZA településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ügyintézési lehetőségeket.

A  honlap felkeresése után kiválasztható az önkormányzati elektronikus ügyintézés. Az ügyfélkapus belépési kóddal rendelkező magánszemélyek, cégképviselők, meghatalmazottak az önkormányzati hivatali portálon https://ohp.asp.lgov.hu/nyitolap regisztrálnak. (Itt meg kell adni a személyes adatokat melyeknek meg kell egyezniük a korábban ügyfélkapu nyitásakor megadott adatokkal!) „Szeretnék Regisztrálni” feliratra kattintva elkészíthetik regisztrációjukat. Ezt követően visszaigazolást kapnak a sikeres regisztrációról. A regisztrációt a folyamat elején egyszer kell megtenni.

Adóegyenleg lekérdezés
A szolgáltatás használatával a Portálon regisztrált Ügyfélnek lehetősége van a saját, illetve a képviselt adózó kiválasztott önkormányzathoz tartozó helyi adóegyenlegének lekérdezésére. Az egyenleg lekérdezéséhez bejelentkezés és Ügyfélkapus azonosítás után meg kell adnia saját adóazonosító jelét, illetve amennyiben képviselőként jár el, az általa képviselt adózó adóazonosító jelét vagy adószámát. Amennyiben a felhasználó jogosult (előzetesen bejelentette képviseleti, illetve meghatalmazotti státuszát) az egyenleg lekérdezésére és a kiválasztott önkormányzatnál létezik adóegyenlege, a Portál pdf dokumentumként megjeleníti a felhasználó számára a kiválasztott önkormányzatnál lévő saját vagy képviselt adózó helyi adóegyenlegét.
Ebben az esetben nincs szükség előzetes képviselői vagy meghatalmazotti bejelentésre. Magánszemélyeknél a természetes azonosítók alapján történik a jogosultság megállapítása, ezért nagyon fontos, hogy adóhatósági nyilvántartásban szereplő adatok megegyezzenek a magánszemély természetes azonosító adataival.
Az adóhatóság előtt az adózót – ha nem kíván személyesen eljárni – képviseleti joggal rendelkező személy is képviselheti. Ahhoz, hogy a képviselő által az adózó adóegyenlege elektronikus úton lekérdezhető legyen, az szükséges, hogy a meghatalmazásról szóló iratot aláírt eredeti példányként postai úton, vagy személyesen eljuttassák az önkormányzati adóhatósághoz.
Az Állandó meghatalmazás elektronikus ügyintézéshez elnevezésű nyomtatvány könyvelők, könyvvizsgálók egyéb meghatalmazottak részére szükséges, vagy a

Képviselő bejelentése elnevezésű nyomtatvány, kitöltése és beküldése szükséges, ha egyéni vállalkozó saját maga, illetve gazdasági társaság képviselője szeretne az e- ügyintézésben részt venni. (Igény szerint mindkettő beküldhető.)

A kitöltött nyomtatványokat személyesen vagy postai, vagy elektronikus úton kell eljuttatni az adóhatóság részére. (Beérkezés után az adóhatóság nyilvántartásba veszi a bejelentéseket és meghatalmazásokat.)

Képviselt adóegyenlegének lekérdezéséhez először a lekérdező tíz jegyű adóazonosító jelét kell megadni, majd jelölni kell egy pipával, hogy a képviselt adóegyenlegét szeretnénk lekérdezni. A lekérdezett adóazonosítójához magánszemély esetén a tízjegyű adóazonosító jelet kell feltüntetni, vállalkozás esetén a vállalkozás 11 jegyű adószámát folyamatosan írva kötőjelek nélkül kell feltüntetni.

LEKÉRDEZÉS SORÁN Az alábbi üzenetek jelenhetnek meg:
Adóegyenlegének letöltése folyamatban. Kérem várjon!

Rövid idő elteltével pdf formátumban megjelenik a kért folyószámla, mely kinyomtatható, letölthető.

Nincs lekérdezhető adat Kerekegyháza ADÓ nyilvántartásában!
Magánszemély nem szerepel az adóhatóság nyilvántartásában, mert nincs helyi adót érintő kötelezettsége, illetve lenne adó kötelezettsége, de nem jelentkezett be az önkormányzathoz. Utóbbi esetben haladéktalanul teljesítenie kell bejelentkezését, mert ha az önkormányzati adóhatóság tárja fel a bejelentkezés hiányát, abban az esetben  mulasztás bírsággal sújtható.

A lekérdező Ügyfél azonosító nem szerepel Kerekegyháza ADÓ nyilvántartásában! (Nem megfelelő a lekérdező adóazonosító jele, vagy a beírt adóazonosító jel nem szerepel az adóhatósági nyilvántartásban)
Ebben az esetben kezdeményezni kell a hatósági nyilvántartásban szereplő adatok egyeztetését.

A lekérdezett Ügyfél azonosító nem szerepel Kerekegyháza ADÓ nyilvántartásában! (Lekérdezett ügyfél adószáma nem megfelelő, vagy a beírt adószám nem szerepel az adóhatósági nyilvántartásban)

 Ebben az esetben kezdeményezni kell a hatósági nyilvántartásban szereplő vállalkozói adatok egyeztetését.

Az adózók az elektronikus adófolyószámlával kapcsolatban személyesen az önkormányzati adóhatóságunknál (Ügyfélszolgálat /14. iroda/),  vagy az adócsoport telefonszámán (76/546-053) kérhetnek bővebb tájékoztatást.
 
Makkos Bettina                                                    Kránicz Edit
adóügyi ügyintéző                                            adóügyi ügyintéző